+36706218458 hello@ecofil.hu

Szűrés új generációja

Az alkotóelemek élettartamának és az olajcsere periódusának meghosszabbítására többre van szükségük, mint az átlagos olaj és szűrő.

A 2009-től gyártott motorok megfelelnek a szigorúbb emissziós követelményeknek, míg magasabb hőmérséklet mellett működnek, jelentősen magasabb az olaj szennyezettsége. A rendszerben lévő hagyományos szűrők teljesátfolyásúak, ami azt jelenti, hogy átszűrik a teljes olajmennyiséget amelyik belép a szűrőbe és eltávolítják a 25 mikróntól nagyobb mikrorészecskéket egy átfolyásnál. Ezek a szűrők úgy vannak tervezve, hogy nagy áramlás mellett távolítsák el a részecskéket, ami korlátozza képességüket átszűrni az 1 -15 mikrón nagyságú mikrorészecskéket (pl. korom, szén). A motor kopásának fő okát a nagyon kis részecskékből álló szennyeződések képviselik. Ezen felül ezek a szűrők egyeltalán nem távolítják el az égésnél keletkezett vizet. Végül ez okozza a sav keletkezését az olajban, amivel felgyorsul a hatékony adalékanyagok csökkenése és növeli a korróziós folyamatokat a motorban.

A teljesátfolyású szűrő magában nem képes állandóan tisztán tartani az olajt, korlátozni a motor kopását, vagy meghosszabbítani az olaj élettartamát. A külső szennyeződések a magasnyomású rendszerekben különböző forrásokból származnak: mint pl. „a szennyezett új nem használt olaj“, a levegőben lévő porrészecskék, a levegőnedvesség ami a rendszerbe természetesen kerül be  szívás által, dugattyúk és tengelyek tömítésénél, sőt még a rendszer általános karbantartásánál is. A belső szennyeződés az idő múlásával is növekszik önszennyeződés hatására. A fő magasnyomású szűrők csak 10 µm-tól nagyobb részecskéket képesek felfogni (az emberi haj vastagsága = 50 µm, a baktériumé = 2 µm) és korlátozott lehetőségei vannak a víz és a nagy mennyiségű kisebb mikrorészecskék eltávolítására, ez által sor kerül a fémek kopására. Idővel ezek a részecskék felhalmozódnak és abrazív hatást hoznak léttre a rendszerben. A víz jelenlétével és a savképzéssel együtt a rendszer gyorsított eróziónak van kitéve, köszörülő és adhezív kopásnak, kavitációnak, fáradtságnak, oxidációnak, gumi és iszap képződésnek, ami csökkenti az alkatrészek élettartamát és hatékonyságát, és idővel bekövetkezik a végzetes meghibásodás. A víz és a legkisebb részecskék eltávolítása nélkül a teljesátfolyású szűrők nem képesek teljesen tisztán tartani az olajt.

A pótszűrés képes az olaj tisztítására alacsony átfolyás mellett, felfogni a részecskéket már 1 µm nagyságtól pontos többrétegű szűrők segítségével, axiális áramlással a cellulóz betéten keresztül. A betét eltávolítja a nagyon kis részecskéket és a vizet, amelyeket a szokásos szűrők nem fognak fel. A szűrésnek négy szakasza van és a szűrőbetétek úgy vannak tervezve, hogy eleget tegyenek az új generációs motorokra vonatkozó követelményenek is. Fel vannak szerelve a szennyeződés fokát ellenőrző szofisztikus rendszerrel, beleértve a kipufogógáz minden tipusának recirkulációját (EGR), a korom szűrése a robbanómotornál (DPF) és ACERT technológiák. Képességük hatékonyan dolgozni az ilyen magas szennyezettségű motorokban az ECOFIL szűrőelemek használata kimagasló előnyű a 2010 előtt gyártott motorokban is.

A hidraulikus és más magynyomású redszerekben lévő szűrők úgy vannnak tervezve, hogy megfeleljenek a proporcionális szelepek követelményeinek az olaj magas tisztaságára, ami szükséges a pontossághoz, stabilitáshoz, a pontos beállításhoz, a megfelelő gyorsasághoz és a gyorsulás ellenőrzéséhez.